Bij veel bedrijven wordt debiteurenbeheer er een beetje bijgedaan. Het valt vaak onder de administratieve functie, waar bellen achter een openstaande post niet leuk wordt gevonden en snel vervalt in het sturen van  een reminder of aanmaning als een betaling achterblijft.

Goede inrichting van de processen  zorgt voor adequate opvolging wat resulteert in vermindering van het debiteurenrisico en openstaande posten.

Interessant om even te sparren over uw debiteurenbeheer? Bel dan met 06-1746240 of mail naar info@hucama.nl

Groei van het bedrijf veroorzaakt  veranderingen bij het beheer van debiteuren.  Om het debiteurenrisico onder controle te houden of krijgen zullen de processen aangepast moeten worden. Je kunt niet alleen vertrouwen op een systeem van het versturen van wat aanmaningen en herinneringen. Er moet naar de klant gebeld worden en het gevoerde beleid moet consequent zijn. Anders blijft waardevolle informatie buiten beeld en beland je voor je het weet in een incassotraject wat meestal helemaal niet nodig is.

Om dit te voorkomen en de volgende stap maken is de training debiteurenbeheer ontwikkeld.
Klik hier voor meer informatie .

Het uitbesteden van debiteurenbeheer heeft veel voordelen.
U hoeft uw klant bij een gesprek er niet op te wijzen dat er nog facturen open staan. Het levert u een beter klantcontact op én u heeft eerder geld op de rekening. En natuurlijk het gemak om dit over te laten aan professionals die weten waarom en wanneer ze moeten bellen, desgewenst uit naam van uw bedrijf. Zo kan u zich volledig focussen op uw core-business.

  • Klanten betalen gemiddeld 30% eerder
  • Continuïteit in professioneel en klantvriendelijk debiteurenbeheer
  • Afname van debiteurenrisico door consequent beheer van uw debiteuren

Wilt u een keer vrijblijvend in gesprek over het uitbesteden van credit management voor uw organisatie? Neem dan contact op via 06-17476240 of info@hucama.nl